Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Przewozy Regionalne opróżniają bazę w Krzyżu ze starych lokomotyw

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
08-06-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Przewozy Regionalne opróżniają bazę w Krzyżu ze starych lokomotyw
Fot. Michał SzymajdaLokomotywa SU45 174 w Krzyżu, w grudniu 2010
Kończy się powoli historia bazy Przewozów Regionalnych w Krzyżu. Spółka ogłosiła właśnie przetarg na zbycie 5 sztuk niekompletnych wraków lokomotyw. Oczywiście, są przeznaczone do złomowania.

O tym, że Polregio pożegna się ze swoim zapleczem w Krzyżu Wielkopolskim, pisaliśmy w grudniu 2017 roku.

– Zaplecze w Krzyżu jest wygaszane. Pracownicy otrzymali, lub otrzymają propozycję przejścia do zaplecza oddziału spółki w Lesznie, cześć odeszła w ramach Programu Dobrowolnych Odejść. Musimy skatalogować nasz majątek w Krzyżu, podjąć decyzję co sprzedawajmy a co likwidujemy. Obok zakładu stoi masa niesprawnych lokomotyw, większość z nich zostanie skasowana – mówił w grudniu 2017 Waldemar Bachmatiuk, dyrektor wielkopolskich Przewozów Regionalnych.

Przewozy Regionalne chcą oddać na złom 5 spalinowych lokomotyw: manewrową SM42-482 oraz 4 lokomotywy, które niegdyś prowadziły pociągi pasażerskie m.in. po Ostbahnie. To SU45 o numerach 064, 164, 174, 241. Wszystkie pojazdy wyprodukowano w latach 70-tych. Łącznie ważą 451 ton, a za jedną tonę Polregio chciałoby otrzymać minimum 900 zł.

Przewozom Regionalnym zależy na tym, aby podstawowe części pojazdów nie zostały już nigdy użyte. Temu ma służyć m.in. cięcie ramy wózków wzdłuż osi wzdłużnej i poprzecznej czy podobny sposób przecięcia ostoi. Skutecznie zniszczone mają być też zestawy kołowe. Obecnie wraki stoją w Krzyżu Wielkopolskim, przy ul. Kosynierów Gdyńskich 1. Oferty na kupno wraków można składać do 14 czerwca 2018.

Przewozy Regionalne zdecydowały o rozwoju swojej bazy w Lesznie, gdzie m.in. otworzono niedawno nową myjnię i lakiernię. Pojawią się tam także nowe urządzenia diagnostyczne do obsługi zmodernizowanych EN57 i nowych Impulsów.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5